Hamulec przedni

8 maj 2017

Wykonując jazdy testowe motocyklem zwróciłem uwagę, że przedni hamulec nie pracuje poprawnie. Przednie szczęki zostały zregenerowane.

Detale

22 kwiecień 2017

Wprawne oko w poprzednim poście zauważy nie oryginalny kranik oraz brak dźwigni odprężnika. Te elementy ciężko kupić i chwilę musiałem na nie czekać.
Już są :

Zakup

20 kwiecień 2017

Kolejny motocykl w kolekcji to Royal Enfield Bullet 350 produkcji Indyjskiej. Trafił do mnie z Anglii i niestety jest już mocno zniszczony.
Aktualnie przejdzie przegląd, wymianę niezbędnych elementów a jesienią przejdzie kompletną renowację :)

Motocykl „prawie” gotowy

16 kwiecień 2017

Motocykl już zmontowany. Bak polecam instalować jak najpóźniej. Po sprawdzeniu elektryki oraz poprawności działania silnika. Jest to element mocno skomplikowany lakierniczo oraz stanowi bardzo dużą ozdobę motocykla.
Pewnie zastanawiacie się, dlaczego napisałem „gotowy” – motocykl uznaje jako gotowy jak uda się go objeździć i wyregulować – czekam zatem na odpowiednią pogodę.
Sam silnik odpala, smarowanie działa poprawnie. Sprzęgło i hamulce ustawione. Światła sprawne, akumulator ładuje się :)

Skrzynia biegów – naprawa

10 kwiecień 2017

Po przejechaniu około 1000 km podjąłem decyzje o remoncie skrzyni biegów. Wyzwanie podjął zaprzyjaźniony warsztat
Rozebrana skrzynia w bmw e10 wygląda tak :

Zapłon CDI – Vape

10 kwiecień 2017

Bardzo zadowolony z efektów, zdecydowałem o instalacji zapłonu CDI w mojej Jawie. producentem tego zapłonu jest Czeska firma Vape – a sam zapłon (jak i wiele innych częsci do Jawy) kupicie od tego Pana

Sam zapłon jest wykonany perfekcyjnie, instrukcja jest prosta i czytelna. Naprawdę po raz kolejny napiszę, iż Czesi wykonują kawał dobrej roboty przy replikach i tego typu akcesoriach, spójrzcie na zdjęcia:

Koniec prac – podsumowanie

10 kwiecień 2017

Powoli kończę pracę nad wsk. Czekam jeszcze na pokrywy boczne ( od lakiernika) oraz na lepszą pogodę aby pojeździć motocyklem i wykonać ostatnie regulację.

W tym motocyklu po raz pierwszy zastosowałem zapłon CDI – jestem bardzo zadowolony z tej decyzji.
Motocykl odpala praktycznie od pierwszego kopnięcia, silnik zdecydowanie chętniej wkręca się na obroty i ma odczuwalnie większą moc.
Ładowanie akumulatora działa poprawnie a światła nie przygasają. Jeżeli budujcie motocykl zabytkowy, którym planujecie często jeździć – polecam !

Naprawy karterów

17 marzec 2017

Jak to widac poniżej oba silniki posiadają podobne uszkodzenia karterów. Popękane uchwyty mocujące do ramy oraz uszkodzone gwinty.
Naprawiamy :)

Hamulce

12 marzec 2017

O dokładnym składaniu układu hamulcowego pisałem przy okazji tego postu
Pamiętajcie, ze stare okładziny, nawet jeżeli jest ich dużo są zrobione z mało ekologicznych materiałów a ponadto zapewne są już bardzo twarde co mocno wpływa na skuteczne działanie układu hamulcowego. Dokładne oczyszczenie pomaga przy późniejszych regulacjach.
Pamiętajcie o wykorzystaniu smaru miedziowego przy elementach, które się obracają oraz zastosujcie delikatne podkładki z plastiku lub gumy pomiędzy elementami.

Zapłon CDI

10 marzec 2017

Od samego początku renowacji, pomimo, iz mój motocykl miał sprawny oryginalny zapłon zdecydowałem się na instalacje zapłonu CDI. Wybrałem dostawcę audiobass – firmę, która jako pierwsza wprowadziła ten produkt na rynek.
Zamówiony zestaw jest profesjonalny i wszystko pasuje bardzo dobrze. O tym jak działa napiszę później..